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2012/02/21






UNIQLO will put the collabo t-shirt "Dingla Fick T" on the market from the T-shirt brand "UT" of the company on the 25th as a collaboration plan with the popular comic "giant of an attack" which Kodansha publishes.
A price is from 1,500 yen.
"The giants of an attack" are the popular action comics by a cartoonist and So Isayama.
The 作 is serialized from the time of first publication from the "separate volume boy magazine", and it is said that the total circulation of a comic has broken through 6,700,000 copies.
Moreover, it has opted also for documentary film-ization by Director Tetsuya Nakajima in 2013.
The collabo t-shirt put on the market this time prepares all the 8 sorts by an author which draw down and include a design.
In addition to S/M/L/XL, size arranges all the 5 sizes with XL of online shop limitation.
Furthermore, at the UNIQLO store, an original mini comic is due to be distributed to a men's UT buyer by the number limitation of volumes.
The United States, Britain, and Hong Kong are also referred to as that the comic created in the language of each country is distributed.
In addition, it unites with this collaborative project and the formal Phone application "giant   digital photograph sticker of an attack" is released by Kodansha.
A price is no charge.
In addition, a thing with the schedule by which a collaborative project continues [, such as event enforcement in an open global flagship outlet "UNIQLO Ginza store", ] to be developed on March 16.



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ユニクロは、講談社が発行する人気コミック『進撃の巨人』とのコラボレーション企画として、同社のTシャツブランド「UT」よりコラボTシャツ「シンゲキノキョジングラフィックT」を25日に発売する。

価格は1,500円から。

『進撃の巨人』は、漫画家・諫山創による人気アクション漫画。

同作は「別冊少年マガジン」にて創刊時から連載されており、コミックスの累計発行部数は670万部を突破しているという。

また、2013年には、中島哲也監督による実写映画化も決定している。

今回発売されるコラボTシャツは、著者による描き下しデザインを含む全8種を用意。

サイズはS/M/L/XLに加え、オンラインショップ限定のXLと、全5サイズを揃える。

さらに、ユニクロ店舗では、メンズUT購入者にオリジナルのミニコミックスを冊数限定で配布予定。

アメリカ、イギリス、香港などでも各国の言葉で作成されたコミックスが配布されるという。

なお、今回のコラボ企画に合わせ、講談社より公式Phoneアプリ「進撃の巨人 デジタルフォトステッカー」もリリースされている。

価格は無料。

このほか、3月16日オープンのグローバル旗艦店「ユニクロ銀座店」でのイベント実施など、今後もコラボ企画が展開される予定とのこと。

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